Tuesday 26 May 2015

PERJALANAN KEJAYAAN KU - CMD

Dari satu tangga ke satu tangga ...
Bulan pertama join biz cmd‬ aku dah berjaya capai black diamond
Seterusnya naik lagi selangkah double black diamond dan hari ini one star black diamond
Syukur alhamdulillah berkat usaha dan tak kenal putus asa perlahan lahan aku merangkak bermula dari bawah dan berjaya hingga ke tahap ini.



Puas hati kerana kejayaan ini adalah berkat kesabaran dan keyakinan bahawa bisnes ini sangat sangat terbaik dan apa yang aku dapat hari ini adalah lebih mencukupi dari apa yang aku jangkakan ...



Meninggalkan pangkat KAPTEN TUDM tauliah dan gelaran serta gaji yang hampir rm5k satu waktu dulu adalah amat berbaloi kerana pada mulanya dulu ramai yang cakap aku bodoh.  Ramai yang kata aku tolak rezeki boleh kerja kerajaan elok2 boleh pencen sampai tua tapi aku pilih jalan sebaliknya.  Aku nekad dan tekad aku yakin dgn usahaku....betapapun sebenarnya aku sayang TUDM aku sayang dunia tenteraku tapi aku harus membuat keputusan memberi kata putus pilih antara dua supaya aku tidak melalaikan tanggungjawab tugas kerana biz sebab itu aku mengambil keputusan berhenti kerana ingin menumpukan kepada perniagaan sepenuhnya dan ianya adalah satu keputusan yang berani dan tepat....


Aku bermula dalam biz tanpa apa apa pengalaman tanpa ilmu perniagaan tapi berbekalkan minat dan keazaman yang tinggi semata mata ....
Syukur alhamdulillah suami yang pada awalnya hanya meletakkan dalam hatinya nak tgk selama mana aku mampu bertahan dgn biz baru ni pun dah ubah perpeksi beliau dan skrg dia jugak membuat keputusan mahu mengikut jejak langkahku ....




Dan insan yang paling menyokong biz ku tulang belakangku adalah ibuku sendiri dialah yang sentiasa memberi sokongan dan dorongan dari awal aku bermula dan mungkin kerana berkat restu dan doa dari dia aku berjaya hingga hari ini.....



Alhamdulillah dari pendapatan bulanan ribuan telah meningkat menjadi belasan ribu dan setelah setahun menjadi puluhan ribu sebulan .....


dan paling membanggakan anak anak cucu cicit jugak merasa benda yang sama malahan ada yang aku yakin bakal mencapai ratusan ribu sebulan ....bukan angka yang kecil utk jumlah tersebut kerana kebanyakkannya adalah surirumah dan jugak part timer sahaja dalam biz cmd ini....

Semoga biz cmd ini memberi lebih banyak kebaikan dan membantu jutaan lagi orang yang ingin mengubah hidup mereka.  Teruskan perjuangan dan aku sendiri akan terus mencuba lagi bagi mencapai lebih lagi impian utk masa yang akan datang.  Bagi aku bila suami ayah mak dan anak anak gembira dan bahagia dgn hasil kerjaku dan merasa bersama rezeki yang aku usahakan ini, itulah yang aku impikan dan itulah kejayaan yang amat aku syukuri...... tq CMD






Terima kasih Allah kerana peluang dan pintu rezeki yang luas ini....
Semoga rezeki ini akan membawa aku suamiku ibu bapaku bapa mertuaku menunaikan umrah dan haji satu waktu nanti bila diberikan peluang utk kami. M.H.

No comments:

Post a Comment